przewodnik subiektywny pisany przez Was dla Was

Wycieczka rowerowa do Heringsdorfu- szlakiem nadmorskich placów zabaw

Grupa znajomych / Świnoujście / 4005

Chcielibyśmy polecić Wam wycieczkę rowerową Transgraniczną Promenadą Świnoujście - Heringsdorf. Jest to zarówno ścieżka rowerowa jak i trasa dla pieszych łącząca obydwie miejscowości.

Koleżanka - młoda mama - poprosiła nas o sprawdzenie tezy, że jest tam dużo atrakcji dla dzieci. Sprawdzimy.

Jest 23 maja godzina 16-sta. Wyruszyliśmy 4. osobową ekipą. Start ul.Uzdrowiskowa - promenada. Było bardzo ciepło i słonecznie.

Ruszamy...

Trasa biegnie wzdłuż Świnoujskiej promenady. Cały czas jedziemy ścieżką rowerową. Rowerzystów dużo - trochę jak w Pekinie.

Granica.

Pierwszy przystanek zrobiliśmy sobie już po 2,7km na granicy polsko-niemieckiej.

Na styku państw zrobiono platformę widokową. Widok, oczywiście, na morze.

W miejscu gdzie przebiega granica pomiędzy Polską a Niemcami została zainstalowana brama ze stali szlachetnej, symbolizująca integrację regionu przygranicznego.

Brama graniczna. Fajny symbol.

Chwila refleksji i jedziemy dalej...

Kuba ciągnie peleton.
Pierwsze zabudowania. Ahlbeck.

Wjeżdżamy na promenadę w Ahlbecku.

O tej porze roku pusto. Latem jest tu pełno dzieci.

Przystanek drugi to drewniany, taki eko,  plac zabaw. Są huśtawki, drabinki, kładki.

Obok znajduje się Miniatur Golf. Raczej dla starszych...

Jedziemy dalej... Jadąc na rowerze cały czas widzimy morze. Promenada jest bardzo zadbana, aż miło się jedzie :)

Tu też pusto.

Kolejny plac zabaw, również drewniany. Tutaj dzieci, oprócz huśtawek, drabinek, wspinaczki itp. mają do dyspozycji statek. Na nim mogą wejść na "mostek kapitański" i podziwiać morskie widoki. Plac zabaw, jak to bywa nad morzem, ma piaszczyste podłoże.

Molo w Ahlbeck.

Po 5 km dojeżdżamy na Molo w Ahlbecku. Molo ma 280 m długości. Jest jedynym zachowanym historycznym morskim pomostem na całym wybrzeżu Meklemburgii-Pomorza Przedniego i, jako jedno z nielicznych w Europie, uznane jest za zabytek.

truskawkowe

...I jemy pyszne lody kupione w budce na promenadzie tuż przy wejściu na molo ;)

Widok z molo.

Czas ruszać dalej...

Molo w Heringsdorf

Dojeżdżamy na Molo w Heringsdorfie. Obecnie jest to najdłuższe molo na Bałtyku, sięgające 508 m w głąb morza.

Idąc w głąb morza, dojdziemy do, znajdującej się na końcu molo, restauracji Ponte Rialto. Jest to ciekawe miejsce ze względu na swoje położenie - nie na co dzień mamy możliwość coś przekąsić, napić się piwka, siedząc w restauracji tak daleko odsuniętej od lądu. Super widok na morze i pobliskie niemieckie miejscowości.

Po małym piwku jedziemy dalej.

Kolejny plac zabaw.

Ostatni przystanek - plac zabaw w Heringsdorfie.

Znajduje się tutaj duży drewniany statek. Największa atrakcja to wspinaczka na jego maszt. Poza tym:  wspinaczki, kładki, drabinki. Połowa dzieci jest z Polski. Podobno to najfajniejszy plac zabaw.

Czas wracać...

Nasza trasa:

Na koniec statystyka przedstawiona przez aplikację Endomondo. Przejechaliśmy 25,25km. Wycieczka zajęła nam ponad 3 godziny, ale aplikacja nie była wyłączana na czas przystanków. Dystans jaki pokazuje, to kilometry jakie przejechaliśmy na rowerze. Swoją drogą apki nie da się oszukać i nie liczy odległości jaką przeszliśmy pieszo ;)

Trasa według nas jest godna polecenia i oczywiście wszystkim polecamy!